Hummer autógyártó

Hummer autógyártó

A Hummer egy katonai célra készült terepjáró. Az Öbölháborúban ezeket az autókat használta az amerikai hadsereg. Később civileknek is elkezdték árusítani, egy kissé átalakított verzióját. Ebben nem utolsósorban Arnold Schwarzenegger lobbija is közrejátszott, aki civilként korábban már szeretett volna ilyen terepjárót vásárolni, de erre akkor nem volt lehetősége.

Raktáron levő modellautóink között megtalálod a Hummer terepjárót is!

Tayumo márkás 1:32 méretarányú Hummer modellautónknak minden ajtaja, a motorháztető és a csomagtartó nyitható, hangot ad, lámpái világítanak, az első kerekei rugóznak és kormányozhatóak.

Alapítva: 1992

Autók: 

H1 (1992–2006)

H2 (2002–2009)

H3 (2005–2010)

GMC Hummer EV (2020-

A Hummer egy amerikai autómárka, ami azokat a hatalmas terepjárókat (H1) és utcai terepjárókat (H2, H3) gyártotta, melyek a hadsereg által használt HMMWV (nagy mozgékonyságú többcélú kerekes jármű) más néven „Humvee” járműveken alapszanak. A kocsikat a General Motors hozta forgalomba. A Hummer egyike a legnagyobb 4x4 (négykerék-meghajtású) gépjárműveknek, aránylag magas üzemanyag fogyasztással. A márka 2010-ben átmenetileg megszűnt, majd 2020-ban ismét megjelent egy új, elektromos meghajtású modellel.

A Hummereket eredetileg az AM General vállalat készítette, a korábban az American Motors Corporation katonai és kormány járművekkel foglalkozó csoportjának Indianában található South-Bend-i telephelyén. Az AM General még az 1980-as években tervezte, hogy Hummveejüket civileknek is eladják. 1990-ben két fehér Hummert indítottak útnak Londonból Pekingbe, keresztül a Szovjetunió kemény útjain. A Hummerek könnyen vették a túrát, mivel kifejezetten terepvezetésre tervezték őket. Az utazás eseményeit az Egyesült Államokban az ESPN csatornán közvetítették. Ez a nyilvánosság azonban eltörpül amellett a figyelem mellett, amit a HMMWV kapott a Öbölháborúban a következő évben.

1992-ben, az AM General kezdte el árusítani a HMMWV vagy Hum-Vee, ahogy a hadsereg hívta, civil változatú járműveit a nyilvánosságnak „Hummer” márkanév alatt. Ebben nem utolsósorban Arnold Schwarzenegger lobbija is közrejátszott, aki civilként korábban már szeretett volna ilyen terepjárót vásárolni, de erre akkor nem volt lehetősége.

1998-ban az AM General eladta a márkát a General Motors-nak, de továbbra is folytatta a járművek gyártását. A General Motors volt felelős az összes AM General által előállított Hummer elosztásáért és piaci árusításáért. A következő pár évben bemutatottak 2 új modellt, a Hummer H2-t (2002) és Hummer H3-mat (2005), és az eredeti járművet átnevezték Hummer H1-re. A H2 már kifejezetten civil jármű volt, két kivitelben volt kapható, kombi (SUV) és nyitott csomagterű (SUT) változatban. A H3 még kisebb volt, ez kombi kivitel mellett duplafülkés platós (H3T) változatban is kapható volt. Az AM General folytatta tovább a H1 gyártását, majd összevonták a General Motors-szal, hogy együtt állítsák elő a H2-eseket. A H3 a Chevrolet Colorado-val és a GMC Canyon platósokkal karöltve Los Angelesben, Shreveportban építették. 2006-ra a Hummer megindult a nemzetközi pályáján a kiválasztott importőrök és nagykereskedők segítségével Európában és egyéb piacokon.

2006. október 10. óta a GM Dél-Afrikában, a Port Elizabeth-i gyártelepén állította elő a Hummer H3-t a nemzetközi piacokra. Ezek dél-afrikai eladásra valamint ausztráliai, európai, közel-keleti és japán exportra készültek. 2006 októberére 34 országban már 300 kereskedő árusította a Hummer járműveket. Ebből 173 az USA-ban volt található.

A H2 Oroszországban is összeszerelték, ami 2004 júniusában indult Kalinyingrádban az Avtotor cég által. A telep csak pár száz darabot gyártott évente, és azt is csak a helyi piacra volt limitálva (mindössze öt kereskedés volt Oroszországban).

2006. május 16-án a General Motors bejelentette, hogy az eredeti Hummer H1 autók gyártását beszüntetik. A vezérigazgatója bejelentette, hogy a Hummer márkajelzéssel ellátott gépjárművek bio-üzemanyag meghajtással fognak futni a 2006-os Los Angeles-i Nemzetközi Autókiállításon.

2008-ban bejelentették, hogy felmerült a márka megszüntetése vagy átalakítása, mivel a magas olajárak miatt csökkent a kereslet a Hummerhez hasonló nagy terepjárókra. Több tárgyalás és megkeresés is történt többek közt indiai és kínai befektetőkkel, akik esetleg megvették volna a márkát, de ezek végül nem vezettek eredményre; miután a kínai féllel sem sikerült megegyezni, 2009-ben bejelentették a Hummer megszüntetését, a H2-es modell gyártását ugyanebben az évben szüntették be, míg a H3-asét 2010-ben.

Kilenc évvel a márka leállása után, 2019-ben újabb mozgolódás történt, mely előre vetítette egy új autó lehetőségét; 2020-ban több cikk is foglalkozott egy új, elektromos hajtású Hummer megjelenésével, melyet aztán 2020 végén mutattak be, ez lett a GMC Hummer EV. A GMC Hummer EV-t először platós (SUT) kivitelben mutatták be, ezután érkezett a némileg rövidebb, zárt kombi (SUV). A kocsit egy ízben Joe Biden amerikai elnök is kipróbálta. Az elektromos Hummer gyártása 2021 végén kezdődött, és kifejezetten drága autó. Az ok, hogy a drágaság ellenére évekre előre beteltek a megrendelések, a várólista akár két évre is szólhat, miután állítólag elsőre 65 ezer megrendelés érkezett az egyelőre alacsony termelésű gyártóhoz. A gyártást nehezítette az is, hogy a General Motors nem jutott az elektromos hajtáshoz szükséges elegendő nyersanyagokhoz. 2023-ban egy több, mint 500 km-es hatótávú verzió is megjelent X3 néven.

H1 és HMMWV összehasonlítása

A Hummer H1 nem más, mint egy, a civilek számára gyártott HMMWV, némi különbséggel: nincs páncélzata, sem fegyverzete. Habár a meghajtás, alváz, karosszéria, felfüggesztés stb. ugyanaz. A karosszérián még a fegyverek rögzítési pontjai is megtalálhatók, ahogy a légi szállításnál használt függeszkedési fülek is. A H1 a HMMWV-től még abban tér el, hogy civil kinézete van, a terepszínen kívül természetesen bármilyen más színű is lehet, esztétikus belsővel, kényelmes, akár bőrhuzatú ülésekkel, sztereó rádióval, vagy esetlegesen légkondicionálóval is rendelkezik. (Ezeken kívül gyakran még más plusz extrákkal is felszereltetik az autókat, pl. LCD-tévével. Különösen azok néhol előforduló átalakított változatait.) Ennek eredménye lett a H1 mint civil kereskedelmi változat, aminek a bemutatott tulajdonságait a feljavított katonai változat is magában foglalja.

Szeretnél még többet megtudni a Hummer-ről? Kattints ide!

Modellautóink sorában többek között megtalálod a Hummer terepjárót is!

Tayumo márkás 1:32 méretarányú Hummer modellautónknak minden ajtaja, a motorháztető és a csomagtartó nyitható, hangot ad, lámpái világítanak, az első kerekei rugóznak és kormányozhatóak.

Tartalomhoz tartozó címkék: Hummer

Kapcsolódó termékek

Hummer H2 sárga 1:32 Tayumo

minden ajtaja, a motorháztető és a csomagtartó nyitható, hangot ad, lámpái világítanak, az első kerekei rugóznak és kormányozhatóak, hátrahúzós

1:32 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Tayumo

Kívánságlistára teszem
7.290 Ft