Tesla autógyártó

Tesla autógyártó

A Tesla, elektromos meghajtású autók gyártására alapított innovatív autóipari vállalkozás, amelynek legismertebb tulajdonosa, és egyben reklámarca Elon Musk, akinek humorát remekül tükrözi SEXY-nek szánt, végül „S 3 X Y” olvasatú Tesla autóik névsora (a Ford korábban bejegyeztette a „Model E” nevet).

Szeretnél még többet megtudni a Tesla-ról? Kattints ide!

Nézz körül raktáron levő Tesla autóink között!

Találd meg a kedvenc autódat! A Tesla "sexy"! Elon Musk már csak tudja!

A Tesla (2017 előtt: Tesla Motors) elektromos meghajtású autók gyártására az amerikai Szilícium-völgyben startup vállalatként alapított innovatív autóipari vállalkozás, amely idővel a megújuló energiára épülő infrastruktúra fejlesztésébe, így a villamosenergia-tároló és -töltő egységek, napelemek kutatásába, gyártásába is belépve komoly átalakulást indított el az autóközlekedés, autógyártás és elektromos infrastruktúra területén. A kezdeti nehézségek után az önvezető és elektromos meghajtású autók fejlesztésének és gyártásának piacvezetőjévé vált. Központja az amerikai Texas állambeli Austinban található.

A Tesla az elektromos autók gyártásán kívül nagy hangsúlyt fektet a Supercharger gyorstöltőhálózat kiépítésére is, melyeken már nem csak Teslákat, hanem minden tisztán elektromos és plug-in hybrid autót is lehet tölteni. A leendő új gyorstöltőpontok helyszíneinek kiválasztásához a Tesla szavazáson kéri ki az emberek véleményét.

 A vállalatot 2003-ban alapította Martin Eberhard és Marc Tarpenning San Carlosban, Kaliforniában. A következő évben csatlakozott Ian Wright, Elon Musk és J.B. Straubel. Nevét a szerb származású amerikai feltalálóról, Nikola Tesláról kapta.

2004-ben Elon Musk 6,5 millió dollárt fektetett magánvagyonából a cégbe. A cégalapítók sok más befektetőt is megkerestek, de csak Musk látott elég fantáziát a cég víziójában, melynek fő céljával, az amerikai olajfüggőség csökkentésével, maga is egyetértett. Befektetésével Musk a cég főrészvényese, és a vállalat elnöke lett, és a következő években még több tízmillió dollárt fektetett a cégbe a beindításához.

A vállalat alapításában szerzett érdemekről a szereplők között vita alakult ki, majd pereskedés kezdődött. 2009-ben végül megállapodást kötöttek, aminek értelmében mind az az öt férfi a Tesla társalapítójának nevezheti magát, és elismerik egymás érdemeit a cég létrejöttében.

A vállalat első terméke a Tesla Roadster volt, ami 2008-ban került sorozatgyártásba. A Roadster egy teljes mértékben elektromos meghajtású sportautó. A 2008-ban és 2009-ben gyártott, körülbelül ezer járművet előre lefoglalták az amerikai ügyfelek, akik a márka első piacát képezték. Első európai bemutatkozása során, 2008. április 25. és 28. között Monacóban, a márka olyan hírességek érdeklődését is felkeltette, mint Albert monacói herceg, Damon Hill egykori Formula–1 bajnok, valamint Bono a U2 zenekar énekese. A Roadster európai forgalmazása – Limited Edition név alatt – 2009-ben kezdődött, egy limitált 250 darabos sorozattal.

2009. március 26-án mutatták be a cég második modelljét, a Tesla Model S-t, amely egy elektromos meghajtású szedán.

2012. február 9-én mutatta be a cég harmadik modelljét, a Tesla Model X-et, ami egy crossover (SUV).

A Tesla Motors létrehozott egy divíziót Tesla Energie Group (TEG) néven, amelynek feladata a Tesla modellekben használt energia tároló egységek fejlesztése és gyártása, továbbá e technológia értékesítése olyan partnerek számára, mint a Daimler vagy a Toyota.

2013-ra a Tesla Hollandiában új üzemet létesített, ahonnan az európai piacot szándékoztak ellátni.

A Tesla tervbe vette, hogy két éven belül piacra lép új modelljével, a Tesla Model E-vel, ami mérsékeltebb árú, és így elérhetőbb elektromos autó lesz az átlagos jövedelmű családok számára is. Az autó végül a Tesla Model 3 nevet kapta, mert a Model E nevet a Ford autógyár már egy modelljére bejegyeztette. Végül 2016. március 31-én mutatták be a tervezett új modellt, a Tesla Model E típust.

2013 őszén Elon Musk egy interjúban bejelentette, hogy a cég beszáll a vezető nélküli automata, azaz önvezető autók kifejlesztésére irányuló versenybe és 2016-ig megalkotja saját modelljét.

2014-ben a Tesla Motors minden szabadalmát közzétette és lehetővé tette, hogy azokat bárki felhasználja. A lépés célja az volt, hogy a versenytársak minél nagyobb mértékben építsék be a vállalat által kifejlesztett megoldásokat saját termékeikbe, ezáltal ugyanis a Tesla megoldásai válnak meghatározóvá a piacon.

2015-ben a cég bejelentette, hogy a háztartási és ipari energiatárolás piacára is be kívánnak lépni Powerwall és Powerpack nevű termékeikkel. A Tesla által fejlesztett nagy kapacitású integrált lítiumion-akkumulátorok elsősorban a napelemekkel előállított energia helyben történő tárolására szolgálnak, akár teljesen önálló áramellátással rendelkező és központi elektromos hálózattól független háztartásokat és ipari létesítményeket létrehozva. Az akkumulátorok másik felhasználási lehetősége, hogy a már meglévő elektromos hálózattal integrálva biztosítsa a folyamatos áramellátást, egyfajta egész épületet ellátó szünetmentes tápegységként.

Kibővülő profiljára tekintettel 2017 februárjában a cég elhagyta nevéből az autóiparra utaló „Motors” tagot. A változtatást követően a vállalat neve „Tesla” (hivatalosan „Tesla, Inc.”) lett.

2017. július 28-án átadták az első 30 Model 3-at a tulajdonosaiknak (mind Tesla alkalmazott).

2019-ben mutatták be és 2020 februárjában kezdődött el a Tesla Model Y gyártása a kaliforniai Fremont-i gyárban, majd március közepén megkezdődtek a kiszállítások a vevők részére.

Ezzel kialakult az Elon Musk humorát tükröző SEXY-nek szánt, végül „S 3 X Y” olvasatú Tesla modellsor (mivel a Ford korábban a „Model E” nevet bejegyeztette, így lett Model 3).

2017. november 17-én Elon Musk, a cég első embere leleplezte és bemutatta a Tesla (és a világ) első elektromos kamionjának prototípusát, amelyet Tesla Semi névre kereszteltek. A hatótávolságát ekkor még 800 km-re tervezték. 2020-ban a hatótávolság 1000 km-re növelését jelentették be.

2019. november 21-én Los Angelesben mutatták be az elektromos pick-up-ot, amely a Tesla Cybertruck nevet kapta. A bemutató érdekessége volt, hogy a törhetetlen ablak demonstrálását szolgáló acélgolyó kétszer is betörte az autó oldalüvegét.

A Tesla az önvezető autózás fejlesztésében is úttörő, évekkel megelőzte a hagyományos autógyártó cégeket. A Tesla az autót, mint hardwert kezeli az önvezetést vezérlő fedélzeti computer és egyéb elektronikák tekintetében, így az autóin a folyamatosan fejlesztett szoftverét a távolból automatikusan frissíti (OTA, Over-the-Air Updates). Minden új Tesla autó alapfelszereltsége vészfékezés, ütközésjelzés, vakfolt-figyelés és egyebek. Biztonsági szinten úgy gondolják, hogy az önvezetés legalább kétszer olyan jó lesz, mint egy átlagos emberi vezető.

Önvezetés

A Tesla Autopilot a Tesla által kínált fejlett vezetősegítő rendszer, amely sávkövetést, forgalomtudatos tempomat-ellenőrzést, önálló parkolást, automatikus sávváltást, félig autonóm navigációt, és az autó garázsból, vagy parkolóból való kiállásának képességét kínálja. garázsból vagy parkolóból. Mindezen jellemzőkért jelenleg még a vezető felelős és az autó folyamatos felügyeletet igényel. A cég azt állítja, hogy a funkciók csökkentik a vezető gondatlansága és a hosszú távú vezetés okozta fáradtság okozta baleseteket.

A Tesla Autopilot funkció folyamatosan gyűjti és tölti fel az érzékelt forgalmi és utcakép adatokat az azt elemző szervereknek, amelyek a Big Data lehetőségeire és a mesterséges intelligenciára alapozva folyamatosan fejlesztik a funkciót.

Számos kritika érte a cég marketingjét, amely megtévesztő módon teljes önvezetésként hirdette a jelenleg még csak vezetéstámogató funkcióit.[40] Maga a cég is elismerte a technológia hiányosságait, a Tesla az Autopilot szoftverének fejlesztéséért felelős vezetője is elismerte, hogy Elon Musk nyilatkozatai ellenére a robotpilóta „nem fedi a mérnöki valóságot”. A cég ráadásul a szerződési feltételei közt megtiltotta, hogy az önvezetés hibáit levideózzák. Az Autopilot a cégen belül is konfliktusok forrása lett, ami több munkatárs felmondásához vezetett.

Tesla Bot

2021. augusztus 20-án, a Tesla első AI-napján Elon Musk bejelentette a Tesla Bot létrehozását, amely az önvezető autók technológiáját fogja használni. A 172 cm magas, 57 kilogrammos robot olyan munkákat fog átvenni, amelyeket az emberek nem szeretnek elvégezni, vagy kifejezetten veszélyesek. A végső cél, hogy átvegye a fizikai munka helyét és az ilyen típusú munkavégzést választássá tegye, kötelezettség helyett. „A Tesla Bot barátságos lesz és navigálni fog egy embereknek készített világban” és emberi alakban fog megjelenni. A végsebessége 8 km/h lesz. Az első prototípus 2022-re érkezett meg és alulmúlta az elvárásokat, nem tudott semmi innovatívat vagy újat mutatni.

Tesla-gyár, Fremont, CA

A Tesla 2010-ben vásárolta meg azt a gyárat a kaliforniai Fremontban, ahol a sorozatgyártást elkezdték. Az első Model S 2012 júniusában gördült le a vonalról. A gyár, amely ma a világ egyik legfejlettebb autóipari üzeme, csaknem félmillió négyzetméter gyártási és irodahelyiséggel rendelkezik majdnem 150 hektár földön. Miután Fremont városa jóváhagyta a Tesla bővítési terveit 2016-ban, a vállalat csaknem megduplázta a létesítmény méretét, majdnem 0,93 millió négyzetméterre. Ma több mint 10 000 alkalmazott dolgozik a fremonti gyárban

További gyártóüzemek

A megrendelésállomány növekedése a gyártás gyors felfuttatását is igényelte, ezért a Tesla Giga Nevada néven óriási gyártóüzemet épített fel Nevada államban, amely a legnagyobb alapterületű és a második legnagyobb térfogatú épület a világon. A további Gigafactoryk: Giga New York, Giga Shanghai, Giga Berlin, és Giga Texas.

Gigapress öntés

A Tesla a gyártás egyszerűsítése érdekében kifejlesztett és szabadalmaztatott egy olyan öntési eljárást, amellyel egy darabban tudják önteni az autó karosszériájának legnagyobb részét.

Gyorstöltő-hálózat kialakítása

A cég által fejlesztett technológiában az egyik legnagyobb kihívást az akkumulátorok újratöltésének korlátozott lehetőségei, a feltöltés módja és az ehhez szükséges idő hosszúsága jelenti. Ezért a Tesla Motors 2012 szeptemberében ingyenes újratöltő hálózat kiépítésébe kezd. Az állomások napelemmel állítják elő az energiát, a felesleget pedig visszatáplálják az elektromos hálózatba.

A Supercharger töltőpontokon már nem csak Teslákat, hanem minden tisztán elektromos és plug-in hybrid autót is lehet tölteni. A leendő új gyorstöltőpontok helyszíneinek kiválasztásához a Tesla szavazáson kéri ki az emberek véleményét.

Nézz körül Tesla autóink között!

Találd meg a kedvenc autódat! A Tesla "sexy"! Elon Musk már csak tudja!

Tartalomhoz tartozó címkék: Tesla

Kapcsolódó termékek

Tesla Model Y fehér 89/100 Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
2.290 Ft

Tesla Roadster 91/100 ezüst Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
2.390 Ft

Tesla Model 3 fehér Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
2.390 Ft

Tesla Model X piros Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
2.290 Ft

Tesla Roadster fekete Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
2.290 Ft