Volkswagen autógyártó

Volkswagen autógyártó

A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön Ferdinand Porschével, hogy egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű, de minőségileg verhetetlen. Mára a Volkswagen konszern, egyike a legnagyobb autógyártó cégeknek a világon. 

Nézz körül raktáron levő Volkswagen személyautóink között!

Keresd a Volkswagen termékpalettájának autóit! Széles a választék, hiszen már 10 különböző márkát olvasztottak magukba: Volkswagen, Volkswagen Nutzfahrzeug, Skoda, SEAT, Cupra, Audi, Lamborghini, Bentley, Ducati, Porsche!

Volkswagen

A Volkswagen konszern német autógyártó vállalat, egyike a legnagyobb autógyártó cégeknek a világon. A csoport legnagyobb piaca Kína, ahol külön leányvállalata működik Volkswagen Group China néven.

A cég profilja jelenleg 10 különböző márkát tartalmaz:

  • Volkswagen
  • Volkswagen Nutzfahrzeuge (Volkswagen haszonjárművek)
  • Skoda
  • SEAT
  • Cupra
  • Audi
  • Lamborghini
  • Bentley
  • Ducati
  •  Porsche

1904-ben beszéltek először a német nyelvterületen arról, hogy létre kellene hozni egy "Népautót". A Motorwagen című szaklapban latolgatták az előnyeit egy tömeggyártású autónak,szemben a motorkerékpárral, ami addig a legnépszerűbb közlekedési eszköz volt. A "Népautó" ötlete sok mérnököt ösztönzött, hogy koncepciókat, terveket készítsenek, így a magyar származású Barényi Béla (18 évesen) elkészített egy futóműtervet 1925-ben. Az ő tervrajzában egy farmotoros, boxermotoros, léghűtéses tömegautó szerepelt (később ezt vette alapul F.Porsche is). A Volkswagent 1937-ben alapította a nemzetiszocialista német kormány, eredetileg a Volkswagen Bogár gyártására. Adolf Hitler arra utasította az akkori fejlesztőket, élükön Ferdinand Porschével, hogy egy KdF-Wagent, egy „népautót” tervezzenek, mely olcsó, egyszerű , de minősége verhetetlen. A második világháború után 1945-ben az angol hadsereg vette át a lebombázott romokban lévő gyár irányítását. Elkezdődött újra a Bogár gyártása. 1948-ban a brit kormány visszaadta a gyárat teljes egészében a németeknek, akik a volt Opel elnökét, Heinrich Nordhoffot nevezték ki a gyár főnökének.

1960-ban a német kormány részvénytársasággá alakította a céget, részvényei megjelentek a német tőzsdén. 1985 júliusa óta ezeken az értékpapírokon Volkswagen AG-nek nevezik a társaságot. Ez volt az első jele a cég jövőbeli terveinek – növelni a globális befolyást a nemzetközi autópiacon, melyet más autóipari márkák fúziójában látott. A konszern jelenleg az egyik legnagyobb autógyártó a világon. 2005-ben több mint 5,2 millió járművet értékesített, világpiaci részesedése 9%-nál is nagyobb.

1998-ban három sport- és luxusautó gyártót is felvásároltak, az olasz Lamborghinit, a francia Bugattit, és az angol Bentleyt. A Bugatti Veyron bekerült a Guinness Rekordok könyvébe is, mint a világ leggyorsabb szériaautója. A Lamborghini gyártási mennyiségét is jelentősen növelni tudta.

2005 októberében a Porsche 18,53%-os érdekeltséget szerzett a gyárban, melyet 2006 júliusában 25%-ra növelt. Még ugyanebben az évben 30,9%-osra nőtt, szakértők szerint ez a befektetés tökéletesen megfelelt a Porsche stratégiájának.

2009-ben aztán nagy fordulat következett. Eredetileg a Porsche szerette volna felvásárolni a Volkswagent, mely párharc hosszú éveken át zajlott a két gyártó közt, ám végül a Porschét integrálták a wolfsburgi Volkswagen konszernbe, a Volkswagen AG fokozatosan olvasztotta be a sportautó gyártót, kifizetve a Porsche hatalmas, több milliárd eurós tartozásainak nagy részét.

2010-ben 19,9%-os részesedést vásároltak a Suzukiban, mellyel a Suzuki legnagyobb részvényesévé váltak. A Suzuki a részvénycsomagot a 2015-ös év során visszavásárolta.

2012-ben felvásárolták az olasz Ducati sportmotorkerékpár gyártót is.

2015-ben az amerikai környezetvédelmi hatóság, az EPA által robbant ki hatalmas botrány a konszern körül, amikor bejelentették: a Volkswagen az elmúlt hat évben úgy manipulálta dízel üzemű autóinak motorvezérlő szoftverét, hogy károsanyag-kibocsátási teszteken a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalma a törvények által előírt érték alatt maradjon, normál üzemben azonban az autók emissziós értékei jóval a határérték fölött voltak.

A Volkswagen a legnagyobb részesedésű tulajdonosa a Scania AB-nek, a világ egyik vezető teherautó és kamion gyártójával. 2007 márciusában ugyan csökkent minimálisan a részesedésük (20,03%-ról 16,5%) mégis ők birtokolják a szavazati jogok 33,4%-át.

2006. október 4-én 15,1%-os érdekeltséget tudhatott sajátjának a szintén német MAN AG-ben, amely a Scaniához hasonlóan teherautókat és kamionokat gyárt. Később ezt a részesedést 29,9%-ra növelte. Eredetileg a Volkswagen terve az volt, hogy ezen a gépjárműpiacon összeolvassza a MAN-t, a Scaniát, és a Volkswagen haszongépjárműveit. 2017-ben 16,6%-os részesedést vásároltak az amerikai Navistar nehéz-tehergépjármű gyártó vállalatban is.

A Volkswagen logó változásai:

Szeretnél még többet megtudni a Volkswagen-ről? Kattints ide!

 

Tartalomhoz tartozó címkék: Volkswagen

Kapcsolódó termékek

Volkswagen Multivan szürke 1:32 Tayumo

minden ajtaja, a motorháztető és a csomagtartó nyitható, hangot ad, lámpái világítanak, az első kerekei rugóznak és kormányozhatóak

1:36 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Tayumo

Kívánságlistára teszem
7.290 Ft

Volkswagen Beetle Convertible (2019) 98/100 Matchbox

1:64 méretarányos

modell- és játékautó

gyártó: Mattel

Kívánságlistára teszem
1.890 Ft